شلوار،شلوارک و دامن

فیلترهای فعال

شلوار طبیعت گردی با محصولات معمولی که در زندگی روزمره استفاده می کنید، متفاوت است. افرادی که به شما می‌گویند با هر پوششی می‌توانید به کمپینگ بروید اصلاً راهنمایان خوبی نیستند، زیرا جین در طبیعت گردی چیزی جز کلافگی برای شما نخواهد داشت. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این محصولات که نشان‌دهنده‌ی مناسب بودن آن است، وزن کم و خشک شدن سریع می‌باشد؛ دقیقاً همان دو ویژگی که متریال جین فاقد آن است. پس لطفاٌ به تله انتخاب اشتباه آن نیافتید.

شلوار کوه یکی از مهم‌ترین پوشاک برای رسته فعالیت‌های فضای باز است. این محصولات باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند تا تبدیل به انتخاب مناسبی برای ورزشکاران شوند. برای مثال از حیث جنسیت، این محصولات مدل‌سازی متفاوتی انجام می‌دهند. شلوار طبیعت گردی زنانه با توجه به ظرافت آناتومی بدن بانوان و با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبایی طراحی می‌شوند که می‌توانید در سایت سیاه کمان انواع آن را مشاهده کنید. شلوار طبیعت گردی مردانه نیز با مدل‌سازی متفاوت و متناسب با آقایان دوخته شده است. در آن برش و دوخت‌هایی استفاده شده که موجب راحتی افراد در زمان فعالیت باشد البته جنس این محصولات نیز مقاوم‌تر از نمونه‌های دیگر است. زیرا با استحکام مناسب می‌تواند در برابر سایش‌های پارچه و آسیب‌هایی از این حیث مقاومت کند.

شلوارک طبیعت گردی در روز‌های گرم سال  برای ورزشکاران انتخاب بهتری محسوب می‌شود. البته در همه‌ی برنامه‌ها نمی‌توانید از آن بهره بگیرید؛ پس در انتخاب آن دقت کنید. گاهی در برنامه‌های مختلف مسیر‌هایی پر از خار و خاشاک یا سنگریزه‌های تیز پیدا می‌شود یا خطر گاز گرفتگی یا نیش حشرات شما را به نسبت تهدید می‌کند؛ در این شرایط است که استفاده از  شلوارک ریسک زیادی پیدا می‌کند و غالباً به افراد توصیه نمی‌شود.

 شلوار کوهنوردی باید دارای خصوصیات متفاوتی باشد که عوامل مختلفی چون جنسیت، متریال، تنفس‌پذیری مدل‌های آن را از یکدیگر متمایز کند. برای مثال شلوار کوهنوردی مردانه طرح‌ریزی متفاوتی در قسمت انتهای فاق آن دارد که عملکرد آن را از شلوار کوهنوردی زنانه متفاوت می‌کند و آزادی عمل بیشتری به آن می‌دهد.

 علاوه بر این وجه تمایز، شلوار کوهنوردی سه فصل را می‌توانید بر اساس فعالیت‌های مختلف نیز دسته‌بندی کنید. برای نمونه شلوار دوچرخه سواری باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد و با شلوار بیس کوهنوردی نمی‌توانید به این ورزش به خصوص بپردازید. البته فراموش نکنید بیس یکی از لایه‌های اصلی در نحوه صحیح استفاده از پوشاک کوهنوردی است و حضورش در اصول لایه‌بندی ضروری محسوب می‌شود. پس هر انتخابی در جای خودش درست است و این گزینه ها نمی‌توانند مسئولیت یکدیگر را بر عهده بگیرند و جای هم را پر کنند.

این دسته‌بندی در شلوار مخصوص کوهنوردی حتی از این نیز گسترده‌تر می‌شود به طوری که بر اساس اقلیم یا آب و هوا  محل برنامه می‌توانید گروه‌های متفاوتی از شلوار مناسب کوهنوردی را بشناسید. شلوار کوهنوردی زمستانه، شلوار کوهنوردی تابستانه از نمونه محصولاتی هستند که بر اساس تفاوت‌های فصول مختلف سال دسته‌بندی می‌شوند. در واقعه طراحان برند‌های مطرح جهان که در این زمینه مشغول به کار هستند، نه تنها به این اختلاف‌ها احترام می‌گذارند بلکه با توجه به مغایرت‌های فصول مختلف سال مدل‌سازی متفاوتی انجام می‌دهند. البته شایان ذکر است که علاوه بر نمونه‌های متمایز شده، مدل‌های شلوار کوهنوردی چهار فصل نیز در نظر گرفته می‌شود که یک محصول است با چند کاربرد و در هر آب و هوایی می‌تواند تناسب خود را با محیط تا حدی حفظ کند.

از طرف دیگر اقلیم برنامه نیز نیاز‌هایی می‌طلبد که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد پوشاک انتخابیتان می‌توانید آن را تأمین کنید. مثلاً حضور شلوار ضد آب کوهنوردییا شلوار گورتکس برای محیط‌‍‌هایی که احتمال بارش باران در آن‌ها بیشتر است یا رطوبت بیشتری داریم، واجب است. این لباس علاوه بر ضدآب بودنش تنفس‌پذیری بالایی دارد و با گردش هوای مطلوب رطوبت را از سطح بدن شما خارج می‌کند. همان‌طور که شلوار وینداستاپر انتخابی است که هیچگاه در مناطق بادخیز آن را فراموش نمی‌کنند یا روز‌های سردی که بدون پوشیدن شلوار کوهنوردی پلار پا از منزل بیرون نمی‌گذارند و به سمت ارتفاعات کوهستان نمی‌روند.

برند‌های متنوع ایرانی و خارجی در حوزه این رسته از پوشاک کوهنوردی فعالیت می‌کنند که کیفیت بالایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. از جمله این محصولات ملی می‌توان شلوار کچوا یا شلوار ترکینگ ریسا را مثال زد. این تولیدات داخلی عملکرد عالی خود را ثابت کردند و به همین دلیل بسیار مورد توجه کوهنوردان و ورزشکاران این حوزه قرار گرفتند.

از برند‌های خارجی نیز بهتر است به شلوار کوهنوردی protective اشاره کنیم که قیمت بسیار مناسبی دارد. البته نمی‌خواهیم آن را در رسته نمونه‌های شلوار کوهنوردی ارزان قرار دهیم. می‌دانید که قیمت شلوار کوهنوردی در برند‌های مختلف متفاوت است. این محصول نیز یک برند خوش‌نام است که عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد و مثل نمونه‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت نیست. اما به نسبت برند‌های خارجی مشابه هزینه کمتری نیاز دارد و موجب رضایت مشتریان خود شده است. خرید شلوار کوهنوردی خود را می‌توانید به بهترین شکل ممکن ثبت کنید اما برای عملی شدن این خواسته کافی است که فاکتور‌های مورد‌نظرتان را شناسایی کنید و به ویژگی‌های متفاوت این محصولات توجه کنید. در نتیجه قادر هستید با دقت به برنامه‌های کوهنوردی خود، یک انتخاب بی‌نقص داشته باشید.

تنظیمات

Share

ساخت اکانت رایگان برای ذخیره موارد علاقه مندی

ورود

برای استفاده از لیست های دلخواه، یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

ورود